Administratief assistent
Ben je al jaren werkzaam op de administratie van een bedrijf en vind jij het een uitdaging om een volgende stap te zetten? Ben jij eraan toe om nieuwe dingen te leren waarbij je de administratie van verschillende bedrijven gaat verzorgen, met afwisseling en ruimte voor initiatief? We maken graag kennis met jou!
We nemen je graag mee in het verhaal van Marjon, die jarenlang op de financiële administratie bij MKB-bedrijven heeft gewerkt. Marjon zag ons kantoor voorbij komen en onze betrokken en proactieve aanpak sprak haar meteen aan, alleen ze twijfelde in eerste instantie of een accountantskantoor de plek is voor haar. ‘Kan ik wel wat ze van mij verwachten, bijvoorbeeld als assistent-accountant?’, vroeg ze zich af. Ze heeft de telefoon gepakt en met Judith gesproken. Wat blijkt; Marjon past als gegoten binnen ons team! Door haar jarenlange ervaring in het bedrijfsleven weet ze precies wat er speelt binnen bedrijven.
Marjon heeft veel geleerd het afgelopen jaar én leert nog iedere dag. Niet alleen door het volgen van cursussen, ook het samenwerken met collega’s biedt haar veel kennis die ze inzet om verschillende klanten te ondersteunen. Samen kijken we waar ze energie uit haalt en waar haar kracht ligt, zodat we hierop haar werkzaamheden zo goed mogelijk kunnen aansluiten. Inmiddels verzorgt ze de administratie van verschillende klanten waar ze ook het vaste aanspreekpunt voor is en stelt ze btw-aangiften op. Marjon is ontzettend blij dat ze deze stap heeft gezet en kan het ook jou aanraden.
Als Marjon ’s ochtends op kantoor binnenkomt en bijgepraat heeft met haar collega’s begint ze met het bijwerken van haar mail. De meeste mails kan ze direct beantwoorden, andere plant ze in voor de middag zodat ze nog even kan overleggen met een collega. Als ze alle dringende vragen heeft beantwoord gaat ze aan de slag met het verwerken van de administraties in Basecone en Twinfield of Exact. Tussendoor gaat regelmatig de telefoon. Ze schakelt snel tussen verschillende werkzaamheden, wat de dag erg afwisselend maakt. Na de gezellige lunch en wandeling met haar collega’s gaat ze verder met het verwerken van de gegevens die een klant heeft aangeleverd. Met die gegevens gaat ze aan de slag om de jaarrekening voor te bereiden en op te stellen. Later heeft ze nog een kort overleg met een collega zodat ze de mails die ze had geparkeerd kan beantwoorden.
Zet het verhaal van Marjon je aan het denken en lijkt het jou ook een uitdaging om de stap te zetten naar de accountancy? Zou je graag onderdeel uitmaken van ons team en krijg je graag een indruk van jouw functie? Wij zijn heel benieuwd naar jouw persoonlijkheid en mentaliteit, en vooral of jij aansluit bij onze betrokken en proactieve aanpak.
Ga je graag net als wij met een kritische blik aan de slag met het juist verwerken van de administraties van onze klanten, vind jij het leuk om er samen voor te zorgen dat onze klanten op ieder moment weten waar ze aan toe zijn en krijg jij er ook energie van om proactief met onze klanten mee te denken? Dan pas jij vast bij onze aanpak! De verschillende klanten waar je voor werkt rekenen dagelijks op jou, gelukkig regel je graag alles tot in de puntjes en hou je van aanpakken. Je krijgt er energie van wanneer je klanten kan ondersteunen en vooruit kan helpen. Je beantwoordt administratieve vragen van klanten en stelt btw-aangiften op. Je laat alles soepel verlopen en bent altijd alert op verbetermogelijkheden om de administratie nog verder te digitaliseren. Ook begeleid je onze klanten hier proactief in. Je werkt zorgvuldig, bent secuur en neemt de verantwoordelijkheid voor jouw taken en afspraken en vindt het leuk om bij te dragen aan zowel de groei van ons kantoor als het succes van onze klanten.
Heb je geen ervaring in de accountancy? Dat is voor ons helemaal geen probleem. Jouw administratieve ervaring in het bedrijfsleven is enorm waardevol voor ons en onze klanten. Je bent op de hoogte van hoe het reilt en zeilt in een bedrijf zodat je goed in onze ondernemende klanten kunt inleven. De rest leren we je wel. Jij hebt de regie over jouw ontwikkeling en neemt hier initiatief in. Heb je de ambitie om door te groeien als assistent-accountant, dan geven we hier samen richting aan. Ook als je vooral administratief werk wilt doen en jezelf daarin wilt ontwikkelen hebben we volop mogelijkheden. Je doet je vaardigheden op in de praktijk waarbij je op de ondersteuning, kennis en ervaring van jouw behulpzame collega’s kan rekenen. Ook volg je passende cursussen en trainingen op administratief en fiscaal gebied. We vinden het erg belangrijk om elkaar vooruit te helpen, samen op de hoogte te blijven van actuele ontwikkelingen en om van elkaar te leren; training on the job in een hecht en informeel team.
Heb jij een betrokken en proactieve persoonlijkheid en durf je initiatief en eigenaarschap te tonen? Weet je van aanpakken en wil jij jouw talenten laten bloeien in ons team van enthousiaste collega’s; van starters die nog studeren tot collega’s met vele jaren werkervaring? Dan kunnen wij wat voor elkaar betekenen! Wil je net als Marjon graag weten of deze functie bij je past? Pak dan ook de telefoon en ga hier samen met Judith over in gesprek.
Wat vragen we van jou?
- Inzet: Jouw inzet voor 24 tot 40 uur per week, verdeeld over 3 tot 5 werkdagen.
- Brede interesse: Je vindt het leuk om in de breedte te werken en alles voor een klant te regelen.
- Persoonlijkheid: Jouw betrokken en proactieve persoonlijkheid past bij onze onderscheidende aanpak.
- Eigenschappen: Je bent enthousiast, empathisch, betrokken en toont eigenaarschap.
- Ervaring: Werkervaring op de financiële administratie.
Ga jij samen met ons voor kwaliteit? Wij bieden je:
- Flexibel in te vullen functie: Vrijheid en ruimte om je eigen initiatieven te realiseren en werktijden die je kunt afstemmen op je privéleven.
- Ruimte voor kwaliteit: De tijd en ruimte om je werk goed te doen en kwaliteit te leveren. Jouw inzet wordt bij ons niet uitgedrukt in een facturabel percentage.
- Ontwikkelingsmogelijkheden: Ruimte voor het volgen van gerichte trainingen, cursussen en opleidingen.
- Doorgroeimogelijkheden: Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen, door te groeien en je carrière naar een hoger niveau te tillen.
- Passende arbeidsvoorwaarden: Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Goede werk-privé balans: Wij weten hoe belangrijk het is om voldoende tijd voor jezelf en je familie te hebben.
- Bijdrage aan groei: Meehelpen aan de groei en ontwikkeling van Meierij Accountancy & Advies.
- Een leuk en gezellig team: Ervaren collega’s die je ook tijdens de gezellige teamuitjes beter leert kennen.
- Werkplek: Een fijne en moderne werkplek op een goed bereikbaar kantoor.
- Software: We werken met Basecone, Twinfield, Exact, Nextens, Hix, Visionplanner en Infine.
- Extra's: Heerlijke verse bonenkoffie, lekkere thee én vers fruit en mooie lunchwandelingen in Sint-Oedenrode
Is jouw interesse gewekt?
Denk jij de ideale kandidaat te zijn die we zoeken? We willen je graag leren kennen en zijn benieuwd naar jouw verhaal: wie ben je en wat drijft je? Stap in een werkomgeving waar vrijheid en waardering voorop staan en ervaar hoe het is om weer met plezier naar je werk te gaan.
Pak de telefoon en bel met Judith Brouwers of mail jouw gemotiveerde sollicitatie met CV naar j.brouwers@meierijaccountancy.nl. Dan maken we snel kennis en gaan we in gesprek over wat we voor elkaar kunnen betekenen. Heb je nog vragen? Marjon vertelt je graag over de stap die ze heeft gemaakt! Je kan contact met haar opnemen via 085 – 489 0930.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.